#تاریخچه دهق
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
#تاریخچه دهق
نوشته شده در یک شنبه 21 آبان 1396
بازدید : 213
نویسنده : رضا نظری

#تاریخچه دهق

از دیر باز زندگی و حرکت در دهق وجود داشته است. غار بافته‌های متعددی از کوه‌های اطراف آن به دست آمده است که چون توسط باستان شناسان تاریخ آن مشخص و ثبت نگردیده، ما هم نمی‌توانیم به آنها استناد کنیم. اما آثار و علائمی مانند رودخانه‌ای که هم اکنون از جنوب آن می‌گذرد، همچنین باقی‌مانده از دروازه‌های متعددی که در دهق و وجود قلعه، بر روی سنگ نوشته‌های قبور و آدب و سنن قومی آن مواردی است که ما متقاعد به قمت این شهر می‌نماید. بر روی سنگ قبرهای گورستان عمومی شهر تاریخی از ۱۲ یا ۱۴۳ (قمری) حک گردیده است ولی بر روی بعضی از اسناد یا سنگ نوشته‌های مشابه تاریخ بعد از الف را مشاهده نموده‌ایم که معنای بعد از هزار است. برای مثال بر روی سنگ قبری تاریخ ۲۹۹ بعد از الف (ه‍. ق) را نوشته بودند.

در سمت شمال دهق کوهی است که به نام کوه کافرها لقب گرفته است و مردم آن معتقدند زمانی که اسلام به ایران آمده عده‌ای از مردم دهق دین اسلام را نپذیرفته‌اند و پس از سال‌ها زندگانی در کوهستان‌ها به تدریج از میان رفته یا پایین کوه سرازیر شده و به اسلام گرویده‌اند.




:: موضوعات مرتبط: دهق کجاست؟ , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: